onsdag 5 augusti 2009

4:e augusti !

Vaknade kl. 04:00 å var jättenödig så efter att jag pinkat klart, som tog en evighet kändes det, så kröp jag ner i sängen och skulle somna in igen, kände jag att, va f n! inte nu igen? jodå! blåskatarr två dagar innan resan till Barcelona. Som tur var så hade jag ju en obruten förpackning Furadantin sedan sist när det begav sig och jag fick en annan sort utskriven samma dag. Så nu kalasar jag på antibiotika och då ska man ju inte utsätta sig för sol, jo lycka till! det här blir ju bara bättre och bättre, men skit i det, det har kunnat vara värre.
Maken fyller pensionär idag, så det blir lite uppvaktning och Erik kommer hem på besök, men bara över dagen, härligt! då får jag krama honom igen. Märkligt! det är alltid vackert väder när han fyller år, årets absolut solsäkraste dag åtminstone där han befinner sig. Vi har levt tillsammans i 42 år och det har aldrig regnat den dagen. Ett år så var vi högt uppe i fjällen och vandrade och då var det också kanonväder. Så nu har den där stiliga mörkhåriga killen som var min skidlärare, gitarrlärare och hans som lärde mej att köra bil blivit en gammal korpulent, gråhårig pensionär och jag är fortfarande ca 27 år så där, för jag har ingen självinsikt så länge jag inte går förbi en speget.
Jag kan fortfarande ta mej ner för en slalombacke, ta några ackord på gitarren och i synnerhet köra bil *LER*, så han var nog inte så dum ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar