lördag 29 augusti 2009

Do the laundry


I dag har jag haft en alldeles utmärkt dag, en sån där dag när alla små högar legat och väntat på just den här dagen. En strålande dag för att tvätta sängkläder och kunna hänga ute och strykt tvätten från igår, så nu har jag inget som ligger och ser glömt ut. Sofia har varit till sin kompis i kväll, så då passade jag på att städa också och som vanligt hade jag sällskap av min duettkompis så att jag slapp höra dammsugarens oljud. När maken är borta så vet man ju aldrig vad hustrun tar sig för eller vilken hon bjuder in i huset *LER*. Ibland har jag snuddat vid tanken på att anlita hemhjälp, men då blir det väl som när maken har städat, jag går och kontrollerar att det är tillräckligt bra gjort, så det är nog lika bra att jag gör det själv. Nu kom jag att tänka på honom igen, undra hur han har det? maken alltså! han i Bulgarien. Förmodligen så sitter han på den där baren somhan talade så varmt om och lyssnar på bra gitarrmusik och trivs så där in i vassen bra, å gud vad jag önskar honom det.

Jag har det ju hur bra som helst här hemma tillsammans med min hemhjälp, duettkompis och Sofia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar