tisdag 27 oktober 2009

ETT STICK I HÖFTEN

Vaknade med en orolig känsla, det har känts knasigt i magen hela natten, som om jag haft ett bowlingklot i magen. Tog sista penicillinet igår kväll, ändå inte bra. Så jag tog beslutet att fara till VC igen direkt när dom öppnade kl, 08.00. Ringde till jobbet å sa att "jag kommer så fort jag kan". Jag kom in på VC en kvart före och det var redan tjockt med folk. Helvete! jag fick nr 13, ja det här bådar ju gott. Men faktiskt det rullade på riktigt fort och innan kl. var 08.45 var jag på jobbet nypinkad och nöjd över att jag hade åstakommit något för mej själv redan där på morgonen. Så var det bara att kasta sig över jobbet. Vid 10-tiden spelade min mobil "ÄR DET HÄR PLATSEN" och det var från reumaten. Äntligen! jag har ju väntat hur länge som helst på att dom skulle höra av sig angående influensavaccinet. Min läkare meddelade att jag bör vaccinera mej, så det jag bara att sticka iväg och få det fixat. Så kavlade jag upp rockärmen och blottade min fina lilla ängel, " Å vilken fin ängel du har, men nu måste jag tyvär sticka henne, men jag tvättar henne först.......så ja! nu sticker jag henne i höften.......å nu får hon ett plåster *ler*".Tack för hjälpen sa jag och gick med lätta steg därifrån.
Nu känns armen lite öm, trött och svår att lyfta, men inga problem hittills annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar