måndag 19 oktober 2009

Första snön!


I morse när jag vaknade så låg det ett tunt, tunt lager snö över ängarna utanför mitt sovrumsfönster, inte mer än att det lyste upp lite. Okej då! det är väl lite fint med snön, åtminstone så här från början, när man är så in i vassen less på mörkret och det på minner mej ju även om att snart är det julkonsertdax hi hi hi hi, närmare bestämt 53 kvar dagar idag.

Jag ringde till vårdcentralen idag och jag skulle bli uppringd kl.10.40, så jag satt och väntade, men ingen ringde. När kl. var 11.30 stack jag dit och undrade varför dom inte ringt upp mej på avtalad tid och då sa människa att "du har nog blivit borttagen", va! Jag berättade om varför jag var där och blev skickad till labb, fick min mugg som jag levererade några droppar i under vånda. Sköterskan kontrollerade att hon hade rätt mobilnr till mej och sa att dom skulle ringa, men ingen har ringt. Så gick det med den saken! Jag är ju borttagen, så vad hade jag väntat mej. Det är inte lätt att vara gammal, ful, sjuk och borttagen, vill jag lova. Jag hann i varje fall till jobbet, där jag åt lunch innan patienterna drösade in. Hur det gick ???

Kvällen har rusat förbi efter att jag har läst massa mail och glatt mej över ett speciellt. :-)) <3<3<3

2 kommentarer:

  1. Ja du vet ju att jag gillar hjärtan SysterYster, dom bara finns där!
    Puss!

    SvaraRadera