torsdag 22 oktober 2009

FEBER :(

Gud så knäppt det blev! Nu har jag pinkat taggtråd sedan i lördags och försökt självmedicinerat med tranbärsdryck, alvedon, värmedyna och Sofias trimetoprim, kontaktat vårdcentralen och fått annat penicilin samt lokal behandling för de nedre regionerna. Trots det så känns det inte bra och i morse när jag hade duschat och gjort mej iordning för att fara till jobbet, så kändes det inte okej, jag tempade mej och mycket riktigt, jag hade ju feber, 38 grader! Beslutet var inte svårt, jag ringde mej sjuk och bestämde även att vara hemma i morgon. Efter att jag ringt till jobbet, så gick jag och la mej fullt påklädd, sminkad och nyfönad och somnade tvärt och sov i två timmar.
Resten av dagen har jag tillbringat på kökssoffan med värmedyna, filt, laptop och TV:n samt dryck av varierande sort, somnat några gånger och vaknat upp så där läskigt yrvaket och svettigt och undrat var jag var och varit. Hoppas att det känns bättre i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar