lördag 10 oktober 2009

Hjälten hos "Skavlan"


Det tog på krafterna det där med Peters medverkande hos Skavlan. Jag är fortfarande alldelse omskakad och känsvag. Modigare och vackrare man finns inte, både på insidan som utsidan. Att sitta i studio och berätta inför kanske miljontals tittare om sin smärtsamma upplevelse i unga år och hur han lyckats arbeta sig ut ur smärtan och förnekelsen och komma ut på andra sidan och känna sig fri och lycklig, äntligen! Att flytta fram sin tunga ryggsäck till bröstet och se den som en erfarenhet, istället för en börda. Vilken man! Jag är övertygad om att hans framträdande kommer att hjälpa många skadade och olycklig själar som kan få inspiration och kraft att söka hjälp som han gjort. Som han säger! "Det är det modigaste och bästa jag gjort". Man ska kanske lägga in sig på ett sånt där rehab center och be om five hundred pages. Inte för att jag vet om något som jag kanske mår dåligt av, men det skulle säkert inte skada, man kanske omvärderar hela sitt liv och konverterar till flata eller går i kloster.

"Du behöver ingen hjälp" har plötsligt ändrats till "Var inte rädd att söka hjälp, det är mod"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar