fredag 28 maj 2010

30 ÅR, 4 MÅNADER, 28 DAGAR


Nu är det nya fötter som springer omkring på 93:an! Två stycken glädjeskuttande små tjejer som äntligen får varsina rum, en egen altan och gräsmatta att tumla runt på och för att inte tala om alla svarta-vinbären som dom kan stå och käka på. Ja jag hoppas verkligen att dom kommer att trivas och förvalta mitt älskade radhus som jag nu med varma händer överlåter åt dem och deras föräldrar.
Jag hann hälsa både Kanadagässen, lärkorna och storspoven välkommen innan jag reste till mina nya jaktmarker. Ha ha ha jaktmarker var väl lite väl magstarkt att säga, för här blir det ingen jakt, nu är det lugna gatan för den här gamla damen. Nu har jag äntligen den där lilla balkongen där jag kan luta mej bakåt med fötterna på en pall, som för övrigt är nymanikyerade, lyssnande på PETER ur min fina cerisa iPod. Mycket riktigt, det kanske står ett glas rött på bordet brevid. Kan hända att en och annan går förbi min balkong och tänker! " ja där sitter den där lite annorlunda norrländskan med det där konstiga leendet på läpparna. Antagligen så har hon magknip, är förälskad eller så har hon sklerodermi ". Minst ett av alternativen är rätt! *LER*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar