söndag 23 maj 2010

NÖJD & GLAD !

Vilken härlig Pingsthelg det varit! Efter en lyckad pendeltågsresa med ett par timmars uppehåll i storstan och sedan vidare upp till Upplandsväsby, så fick jag verkligen slappna av och riktigt känna efter hur det egentligen kan vara när jag bara behöver tänka på mej själv, sova, äta och dricka gott. Dessutom har jag efter drygt 45 år äntligen fått vara spätta igen och under betydligare trevligare och i synnerhet tryggare omständigheter. Då, för länge sedan så var det ju inte hjälmtvång när man åkte motorcykel, utan då hade jag endast en scharf runt huvudet och vederbörande som körde hade endast en kepa, snacka om självförtroende och tron på att vara odödlig.
I vartfall så for vi till Sigtuna och käkade en utmärkt lunch på en av stadens mysiga resturanger, kommer inte på vad den heter, men något med kopparkitteln eller nått. Gott var det iaf ! Hemfärden var så behaglig och jag var mätt och belåten, så det var nära att jag somnade bak på bönpallen. Vilken annorlunda och mysig Pingstafton! Pingstdagen har också bjudit upp till dans om än av det ovanliga slaget. Regnet striladen ner när jag vaknade upp i 1:an, alltså det är rummet som alltid står till förfogande åt mej närhelst jag vill komma till Eva & Per. Vi rullade i till Stockholm runt lunch, hälsade på hos söderanna och sedan fick jag skjuts till "Grönan" där jag ÄNTLIGEN fick se och höra PETER igen. Det var en sån där Childhood-dag där och han med flera var gäster. Trots regn och snålblåst och temperaturen var säkert bara ca 10+, så värmde hans sång och otroliga utstrålning ända in i stjälen.
Lycklig och nöjd anlände jag min adress vid halvåttatiden.
Tack alla som medverkat till att den här Pingshelgen blev just precis så här trevlig.
Och för att inte glömma all god mat som jag stoppat i mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar