måndag 3 maj 2010

KATASTROF och KAOS

Ibland så blir jag så trött på egensinniga och trångsinta människor.
Så här hände det sig idag ! Vår/Sofias flyttfirma kom strax efter lunch och när lastbilen skulle försöka ta sig in på vår lilla, smala radhusgata. så råkade dom stöta till en postlåda anno 1980 som hamnade på backen och därtill även hamna med höger framdäck i en plantering med tillhörande kantsten. En av killarna hoppade raskt ur lastbilen och plingade på hos den stackars radhusägaren men fick ingen napp, grannarna var tydligen inte hemma, förmodligen ute i stugan. Så rullade lastbilen vidare fram till vår entré. Inom en timma så hade tre raska och otroligt starka och effektiva grabbar lastat in Sofias bohag och for vidare till hennes nya adress.
Jag var alldeles matt av att bara se på hur dom jobbade och med lite vägledning dirigera dem bland möbler och lådor. Strax efter så for vi också dit och då var dom i full färd med att lasta av samtidigt som det var en annan snubbe från Liko på plats för att montera upp traverser och lyftanordningar i lägenhetn. Jag kan bara med ett enda ord beskriva situationen KAOS ! men på något vis så såg det ut som om alla inblandade hade full kontroll.
Vad jag ville säga med katastrofen var att grannen vars postlåda som fortfarande står på marken, jo han blev väldigt upprörd över sin situation, att hans postlåda hade ändrat position m m.
Å så har det nyss varit en liten jordbävning i Haiti och det sprutar ut lite olja i USA, men vad är det jämnfört med postlådan.
Jag blir så trött.............och mycket riktigt dom hade varit ute i stugan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar