söndag 16 maj 2010

KAPITEL 1


Fyra dagar senare! Det har varit omtumlande dagar, sitter här och försöker summera, men orkar knappt lyfta omkring fingrarna på tangentbordet.
Vaknade hos X:et på torsdagmorgonen efter några timmars sömn, tag avsked vid lunch, taxi till flyget, anlände Stockholm Arlanda strax före 14.00. Blev hämtad av storasyster med man, efter en del ärenden ställde vi kosan mot Nynäshamn. När vi väl hittat min adress, så var även lillasyster med man och välkomnade mej där. Äntligen så fick jag se mitt nya hem, tomt så när som på en soffa och en köksmöbel, kanske inte det snyggaste, men det får väl duga så länge. Flyttlasset skulle inte lastas av förren fredagmorron, så det blev att sova min första natt hos syrran. Väckarkloockan ringde kl. 07.00 och en haltimma senare så var vi på plats och hjälpte flytt-Kalle och hans kompis med att lasta av och en timma senare så for dom vidare. Vad hade jag gjort om inte mina älskade systrar och deras män hjälpt mej? På eftermiddagen så hade vi tillsammans trollat fram ett hem bland alla flyttkartonger och jag kunde t.om sova i mitt eget sovrum. Lördagen fortsatte jag att packa upp, flytta runt och moskitnätet ovanför min säng är åter på plats. Idag har vi varit på IKEA vid Kungens kurva och handlat diverse prylar. Avslutade med en jätteportion sushi. Nu sitter jag här och ska snart krypa ner i sängen för tredje gången här i Nynäshamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar