onsdag 19 maj 2010

SAMVETET !

Mitt dåliga samvete har pockat på de senaste dagarna. Saken är den att jag "råkade" stuva ner en massa ihopvikta banankartonger i papperstunnan här ute på gården, det var tydligt märkt med endast tidningspapper, hm! Men när jag stod där med kartonger upp över öronen, så såg jag inget annat råd än att stuva ner mitt avfall där. Gun är annars en väldigt ordningsam liten tant och sorterar alla saker i för dem avsedda kärl och tunnor och har alltid varit sån och kommer förmodligen att vara sån tills livet lämnar mej. Så när jag var klar med mina morgonbestyr, så begav jag mej ut på en liten cykeltur med förhoppning om att finna närmaste återvinningscentral och till min glädje så fann jag den inte så långt bort efter min gata. SKÖNT !
Så nu kan jag återgå till att sortera mina värmeljusformar, glas, plast m m. För varför ändra på allt i mitt liv?
Sedan har dagen varit behaglig och vänlig med mej och jag sitter som vanligt och lyssnar på han som gör att jag kommer att fixa det här PETER JÖBACK ha ha ha ha nu fick jag till det igen ha ha ha.
Har föresten just bokat min flygbiljett till Norge i september när jag ska på PETER-konserter med Mona och Kjell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar