söndag 30 maj 2010

EN STRÅLANDE WEEKEND!


Nu har jag tappat bort min flygbiljett, eller, nu har jag bott här i Nynäshamn i två veckor! Ja det känns verkligen som om jag är på semester och måste snart vända hemåt igen men har tappat biljetten och har en sådan ångest över det, kan liksom inte förstå vart den har tagit vägen. och imorgon så ska jag sätta mej på pendeln igen för att så småningom åter kliva ombord på planet.
Nä skämt åt sido, det här är för bra för att vara sant. Den här helgen har bestått av idel trevligheter bortsett från att Kamprad höll på att knäcka min Eva och Per i lördags när dom så vänligt och uppoffrande svängde in på IKEA och handlade tv och cd-bänk åt mej och kom hit med det och dessutom låg och krälade bland lösa delar, instruktionspapper, träplugg och skruvar. Som tack bjöd jag på mat ( PAJ ) *ler* och logi. Förövrigt så blev det jäkligt snyggt i mitt vardagsrum. Tack för hjälpen, det där hade aldrig mina händer klarat av inser jag nu.
Idag morsdag blev det också jäkligt vackert! Åkte med min Pia och Ove till Utö och käkade morsdagsmiddag. Vilken vacker skärgård jag bor granne med, blir nästan rörd över vad jag har att utforska bara jag hinner och orkar.

1 kommentar:

  1. Det är verkligen en fröjd att få ta del av dina tankar! Nog för att jag träffar dig varje dag (nästan) så är det fantastiskt hur du "ger mig mer" via din text!! Fan, du skulle bli författare...kan du inte börja lite smått och skissa på en bok om ditt liv eller något annat, bara du skriver. Jag lovar att t.o.m jag som nästan ALDRIG läser skulle läsa din bok då ;) Puss <3

    SvaraRadera