lördag 1 maj 2010

SKÖNA MAJ VÄLKOMMEN

Ja det var just en snygg början på maj månad! Vaknade till spöregn och allmän modlöshet. Det är så jäkla trist när jag kliver ut från mitt sovrum som som faktiskt fortfarande är mysigt och ombonat med diverse fina skivomslag, fotografier och annat smått och gott som gör att livet känns behagligt. Men så fort jag kliver ut därifrån, så drabbar mej verkligheten som ett knytnävsslag i magen. Ekot från tomma rum är öronbedövande. Föresten så fruktansvärt fult ett gammalt tomt hem är, solblekta och tavelmärkta tapeter överallt och nu till på köpet alla dessa flyttkartonger i travar.
Idag fick systerYster min nyckel till lägenheten, om jag ändå vore där och höll på att plocka upp ur mina kartonger och var klar med det här.
Äsch ! Nu ska jag vara glad, det är vår och solen finns där bakom regnmolnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar