tisdag 12 oktober 2010

MAGKATARR! ELLER?


Igårkväll satt jag som vanligt i min soffa och slötittade på tv:n med laptoppen på mitt knä. Plötsligt så hände det något i mellangärdet, en brännande och uppblåst känsla, jag försökte rapa, tänkte att det bara var lite luft som fastnat, gick på toa, men inget hjälpte. Upplevde illamående och det tilltog, så jag packade ihop, släckte allt och gjorde en tidig kväll. Jag somnade ganska direkt men vaknade efter bara någon timma och fick rusa på toa och kräkas hejdlöst. Tillslut landade jag i sängen igen och fick somna om. Jag hade bokat tvättstugan till kl. 07.00, så det blev tidigt upp och ner i källaren på skakiga ben. Väl uppe igen så tog jag som vanligt mina mediciner, bla Omeprazol 20 mg. Efter jag varit ner och hängt tvätten, så kände jag att "det här går ju inte alls", fortfarande brännande, uppblåst, trycköm och illamående. Så nu har jag även tagit en Losec 20 mg för en timma sedan och det känns något bättre.
Så hur är det egentligen med gunsan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar