söndag 24 februari 2013

EN BRA SÖNDAG



ÄNTLIGEN vaknade jag till en blå himmel och det är otroligt
vilken positiv inverkan det har på mitt humör!
Minns inte när jag såg solen sist.

En promenad runt Ringvägen stod först på agendan, så med kameran i högsta hugg begav jag mig iväg.
Under min promenad slöt jag samman med LillaSyster och efter ännu en stund mötter vi StoraSyster som också hade samma på sin agenda tydligen, eller är det bara så att när man bor så naturnära och vackert i synnerhet, kan man helt enkelt inte låta bli att åtminstone försöka gå nästan runt.
Egentligen hade jag ju tänkt ta ännu ett pass på Friskis & Svettis, men vädret vann över Indoor Walking och gymmet.

När jag kom hem, nöjd och belåten, käkade jag en något sen lunch, packade min ryggsäck och traskade ner till gymmet ändå. "Kan väl inte sitta här hemma och inte göra någon nytta"!
Så klockan 15:00 loggade jag in på Friskis & Svettis igen!
Härligt, nu har jag varit hunnit träna där tolv gånger under precis på dagen en månad sedan jag började.
Och ingen som hellst förminskning av vare sig kärlekshandtag eller muffinsmagen, hur långt ner ligger mina sexpack gömda?
Nu gäller det att ha tålamod tydligen, Rom byggdes inte på en dag!

I morgon blir det troligast soffläge för mig, men va sjutton, man ska ju vila 48 timmar efter ett ordentligt träningspass och låta kroppen återhämta sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar