måndag 25 februari 2013

EN RIKTIGT GOD VÄN



Ibland kommer en gåva precis i rättan tid!
För där satt jag i soffan, tidig förmiddag, öm i hela kroppen och fast besluten att inte röra en fena på hela dagen.
En begynnande förkylning knackar på hos gamla gunsan. För inte kan det väl vara träningsvärk ända in i halsen och upp bakom svalget?
I min vanliga fula morgonrock, håret som stod åt alla håll och osminkade skapelse tänkte jag bara dra något gammalt över mig.
Då rasslade det till i brevinkastet, mer än vanlig reklam, ett litet dunns liksom!
Nyfiket lade jag ifrån mig laptopen, som redan då hade näst intill vuxit fast i mitt knä och gick för att stilla min nyfikenhet.
Ett väl tejpat litet fyrkantigt platt paket i min hand, med "nästan" mitt namn på.
Goa Camilla hade skickat en CD till mig!
Så plötsligt kännde jag mig skapligt pigg igen och lyckades ta mig i den där kragen, så jag orkade gå på ICA och proviantera ännu en gång!

CD:n är ett unikt samarbete mellan Peter Jöback och Coop. Limiterad upplaga om 20000 ex.

Som det står inne i konvolutet:
"Hej,
För hundra år sedan gav vi våra ägare och medlemmar ett enkelt löfte.
Bra mat, i bra butiker och till bra priser.
Någonstans på vägen tappade vi fokus, glömde bort att alltid lyssna på våra medlemmar och det vi en gång lovade dem.
Det vill vi be om ursäkt för.
Nu har vi påbörjat en resa mot ett nytt Coop. Ett Coop som fokuserar på att bli bättre på det som är viktigast för dig, som sortiment, priser och bemötandet du får i butiken.
Den här singeln har Peter Jöback spelat in åt oss, att ge till dig.
Hoppas att du gilla den. Och tack för att du ger oss en andra chans".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar