lördag 23 februari 2013

OVERHEATED



Jäklar vad jag blir less på att sitta vid laptopen
och hemska tanke om den skulle braka ihop.
Datastress, med ett samlingsnamn!
Vill inte, men måste läsa in mig på kameran, för tyvärr så följde det inte med någon bra manual utan bara en cd-skiva som innehåller viktig info och handbok.

Tacka vet jag när man köpte en filmrulle och knåpade in den i kameran, drog fram den några varv så den hakade i och sedan var det bara att knäppa av typ 10 bilder, sedan var rullen slut och dax att uppsöka den lokala fotoaffären som vänligen tog emot rullen.....
Några veckor senare kunde jag återvända dit och titta på resultatet och betala.
Himmel så enkelt!
Nä jag bara skoja, det var inte alltid bättre förr, men man kanske blev mindre stressad!

Vilken tur att jag har så pass självbevarelsedrift att jag stänger av allt ibland och bara går ut och fotar.

Min första kamera som jag fick någon gång på tidigt 50-tal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar