tisdag 12 februari 2013

SEMLANS DAG


Började med en rask promenad tidig förmiddag ner till sjukhuset för provtagning, för nu har jag ätit Levaxin i precis en månad och det är dags att få ett resultat och kanske en justering i dos.
Tanken snuddade snabbt min reptilhjärna att slinka in på COOP på hemvägen för att inhandla årets enda semla, men hann hejda mig med minnet i behåll, att jag faktiskt inte tål dessa läckerheter. Det var ju det där med laktos och gluten som inte passat så bra för min del.
Så ståndaktigt gick jag snabbt vidare raka vägen hem utan att ge efter för frestelsen!
Och jag hade ju ett inte så litet uppdrag att utföra, framför den här otroligt sega och utan uppkoppling för det mesta, laptopen!
Försöka hitta och därefter boka flygbiljetter till NYC.
Med vånda och en bön till något, eller kanske det var Erik som satt och höll koll på gamla mamma, att det skulle funka nu igen.

Med tungan rätt i mun och uppdragna axlar till öronen, så lyckades jag genomföra bokningen.
Så nu är det bara att vänta på avgång och låta resfebern härja några månader.
Va kul det här ska bli, gamla gunsan ska till NYC, once in a lifetime!
Tack Peter A J för att du gav mig modet att försöka genomföra även detta och för likasinnade kompisar som hänger med! Tack för dem också!
இܓ♫♪♫♫♪♫♫♪♫♫♪♫இܓ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar