onsdag 27 februari 2013

FILMTIME SOM UTEBLEV



"Små citroner Gula"

En romantisk komedi om kärlek, vänskap och modet att följa sina drömmar, baserad på succéromanen med samma namn av Kajsa Ingemarsson.

Agnes är kock och hon älskar att laga mat. Hon har ett bra jobb, en pojkvän som älskar henne och en bästa vän som alltid ställer upp.

Plötsligt en dag blir hon både sparkad från lyxrestaurangen och dumpad av sin kille. Därför har hon inget att förlora när en kompis hör av sig och undrar om hon vill vara med och starta en restaurang. Samtidigt lyckas hon bli förälskad i den enda som inte får veta vem hon egentligen är.

Alltså, jag borde just ha kommit innanför dörren efter att ha sett filmen.
Men av förklarlig orsak blev det inge bio ikväll, förkylningen är orsaken!
Jag har ju ändock presterat idag, så det fick räcka så där.
Och nu har chansen gått att se den, för här hemma i lilla Nynäshamn sändes den endast fyra kvällar och i kväll var sista kvällen.
Men inte vara ledsen gunsan, den kommer säkert inom kort på DVD.
Jag läste boken vecka 10, 2007 när jag var med Erik på Gran Canaria, den där gången som jag dagtid vandrade sanddynorna upp och ner i min ensamhet med "Flera sidor av samma man" i öronen och Erik sov på sitt rosenöran inför nästa natt på Yambo.
Men ingen skada skedd, jag ser på Mia på Grötö istället!
Thabitha "älskar bögar" också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar