måndag 4 februari 2013

FILMTIME PÅ BIOVÅGEN


Jag hade bestämt mig för att inte se den här filmen, tänkte att den var allför sorglig och jag gillar ju bara feelgood filmer.
Men hade blivit övertalad att öva på den, konstigt kan man tycka, men vi Peter Jöback-fans ska väl gör det utifallatt densamme får rollen som Jean Valjean någongång i framtiden.
Så där satt jag ändå, skapligt förberedd med en pappersnäsduk i handen och två vänner på var sida om mig!

Med artonhundratalets Frankrike som skådeplats handlar Les Misérables om krossade drömmar och olycklig kärlek, passion, offer och försoning. Jean Valjean jagas sedan årtionden av den hänsynslösa polismannen Javert efter att ha brutit mot sin villkorliga frigivning. När Valjean går med på att ta hand om fabriksarbetaren Fantines unga dotter, Cosette, förändras deras liv för alltid.

Drygt två och en halv timma senare, helt utmattad av anspänning och en blöt pappersklump i handen lämnade jag biosalongen, stolt över att jag faktiskt har sett den ändå,"rörd men inte skakad"!
Rekommenderas å det varmaste!
Och någonstans hörde jag faktiskt Peters röst!
Han kommer att bli kanon i den rollen, tro mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar