fredag 7 juni 2013

EN DAG PÅ STRANDEN


Packade ryggsäcken med träningskläder och begav mig med beslutsamma steg mot Friskis & Svettis i vanlig ordning. Det har ju faktiskt blivit som ett gift det där, ungefär, eller åtminstone en aning liknande beroendeframkallande som det här med Mr Jöback. Känslan av välmående och eufori både under "akten" som efteråt!

Vilket aldrig skulle falla mig in vad det gäller en konsert, att plötsligt ångra mig och tvärgöra något annat istället, det gjorde jag däremot idag.
Tvärvände på min promenad till gymmet och återvände hem, packade om i ryggan och traskande med ännu mer beslutsamma steg ner till Nickstabadet, bara 10 minuter hemifrån.
Där mötte jag upp Stora systeryster med man under några sköna timmar i solen och glittret från Nickstavikens vatten.
Gick väl hem vid fyratiden för att sova på balkongen hade jag tänkt.
Men där och då, var det ängeln på min vänstra axel som tyckte att, "nä nu får det vara nog med sol för idag!"
Så jag lyssnade, lydde och packade om ryggan igen och gick till gymmet som det var tänkt från början!
Där var det även idag skapligt lite folk, det flesta var ju på Nickstabadet fortfarande, där de äntligen kunde få visa upp sina vältrimmade kroppar efter ett hårt slit de senaste 8-10 månaderna.
Så i morgon kan jag med gott samvete sitta på hela ryggen i tv-soffan och se på direktsändningen från bröllopet i Slottskyrkan mellan prinsessan Madeleine och Christopher O`Neill. Sittningen kommer att ta lååånnngggg tid, eftersom Peter Jöback ska sjunga för de lyckliga tu. Senare på kvällen sänds det även från Drottningholms slott, där festligheterna fortsätter efter vigseln.
Ojdå va hon har blivit rojalistisk nudå!!! Nädå, det är bara för att Peter kommer att medverka, annars skiter jag egentligen i vem som gifter sig med vem. Sådeså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar