måndag 17 juni 2013

NYVUNNA VÄNNER



Gamla vänner i all ära, men nog är det berikande att få nya!
Inför vår stundande resa till New York har vi haft en helg tillsammans här hemma hos mig.
En verkligt trevlig bekantskap, som tur är, eftersom vi ska göra en så stor resa och då gäller det ju att det funkar mellan oss.
Kan tyckas lite väl vågat att planera en resa tillsammans med någon man bara har "talat" med på facebook.
Men jag är ju som sagt ruskigt vågad nu för tiden, eller i det här nya kapitlet kanske jag ska säga.
Tidigare skulle jag ju ha både hängslen och livrem innan jag företog mig något, men det ändrades sakta men säkert ungefär 2007 på våren när bubblan hade krakelerat. Då gjorde jag ju min första ensamma resa tillsammans med Erik till Gran Canaria och sedan har det runnit mycket vatten under broarna för min del.
Allt tack vare Peter Jöback och internet!

Resfebern har inte börjat infinna sig ännu, men de sista viktiga frågetecknen har vi rätat ut och gjort vår ansökan om ESTA och jag har redan blivit godkänd och fått resetillstånd till det stora landet i väst, tjjjooohoooo!!!
Nu har Mitt resesällskap, Ann som hon heter, kort och bra och lika charmigt som Gun, rest hem till sin lilla stad och vi kommer att återses igen inom en ganska snar framtid med varsina pass i handen och på skakiga ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar