lördag 1 juni 2013

GUN-DAGEN!


Namnsdagar firas ju inte särskilt mycket, men jag har ändå anledning att fira den här dagen.
För två år sedan flyttade jag in i den här lägenheten just idag, på min namnsdag. Äntligen har det här datumet fått ett värde i min historiebok!

Jag minns den dagen som om det var igår, hur otroligt besviken jag var när jag öppnade dörren för första gången och möttes av en helt ostädad och äcklig lägenhet.
Hur gråten stockade sig i halsen och jag nästan omedelbart släppte allt för händerna och ringde till Nynäshamns bostäder och bad dem genast kontakta en städfirma för att fixa eländet. Fem dagar senare kom det en tapper kvinna som slet i dagarna två!
Det var tur att jag fortfarande var inne i någon sorts chock efter allt som hänt mig de senaste åren, så jag placerade även den här motgången i den där lådan som jag bara försiktigt gläntar på ibland.

Nu två år senare har jag en alldeles underbar liten lägenhet innanför den här dörren och hoppas att jag får möjlighet att fira Gun-dagen många, många år till just här, all by myself, just me, and I!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar