torsdag 27 juni 2013

UMEÅ AIRPORT



Hur ända in i det glödheta ska jag orka resa till The Big Apple?
Efter en vecka på resande fot, eller åtminstone nästan och fyra olika bäddar under sex nätter är jag riktigt mör. Åldern börjar ta ut sin rätt här!
Tänk när jag kunde vandra i fjällen i en vecka, tälta och sova i sovsäck, det var tider de.

Färden hem i tisdags var en angenäm upplevelse!
Jag fick dela plats med en dam, eller säg qvinna, för hon var ursprungligen på Umeå och hade varit på besök hos barn och barnbarn och var nu på väg hem till Södertälje. En mycket trevlig, lättsam och framför allt pratsam qvinna.
Och tänk, hon delade med sig en riktigt bra knep att ta sig från Arlanda till Nynäshamn för bara 30:-.


Ta SL-bussen till Märsta, därifrån pendeln till centralstationen, byte och vidare till Nynäshamn, för endast 30 spänn med reducerat pris.
Det är det små bäckarna osv.................

Vaknade onsdag morgon 04:34 med en sjuhelsikes migrän.
Så med väggarna som stöd tog jag mig in till köket efter en diklofenak.
Ja sedan var ju den dagen till ingen nytta alls, helt ödelagd.
Idag däremot hade jag bokat tvättstugan från 07:00 till 11:00 och det gick över förväntan för ovanlighetens skull.
Men sedan var det slut på gamla gunsan igen!
Somnade i soffan och kaffet kallnade som vanligt!

Nästa döden i grytan!
Det är det här jäkla nätverket jag betala för, trådlöst bredband från Telenor!
Fy fan, säger jag!!! Och jag är bunden till i november och jag som inte vill ha höst och vinter ännu.
Försöker boka biljetter till Broadway, men hur ända in i det glödheta ska det gå till när bokningen måste göras inom tre minuter och under den tiden hinner jag bli utkastad från nätet.
Alla nätverksoperatörer garanterar täckning. Skit ner dig Telenor!
Bara det här att skriva blogg är ett äventyr varje gång och för att inte tala om att lägga till en bild.
Jag ska konvertera till stridspilot i mitt nästa liv, för mer spännande än så här kan det knappast bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar