måndag 24 juni 2013

STRANDSATT I UMEÅ


Vasaplan står tom och öde!
Fy faderullan va trist med busstrejk!
Busskonflikten började ju den 19 juni, just när jag var i färd med att resa hit upp.
Nu sitter jag här helt allena på Mariehem och har ett fulladdat busskort som inte går att utnyttjas. Sofia har farit till jobbet med en assistent och jag har hopp och lek.
Men assistencykeln har punka och bussarna står och tyvärr så är det alldeles för långt att gå ner till stadens centrum.
Eftersom Umeå blir Europas kulturhuvudstad 2014 så är det omfattande ombyggnads och tillbyggnads aktiviteter i stan och jag är otroligt nyfiken på hur det ser ut nu. Så bara därför vill jag ju komma mig ner dit.

Men vad gjorde man utan vänner, surade ännu mer såklart!
TY, tack vare Anita som har bil, så kommer jag mig till Röbäcks kyrkogård. Erik skulle ha fyllt 29 år idag och jag vill besöka graven med en blomma.
Men han är ju inte där naturligtvis, han är överallt och i min direkta närhet i synnerhet.

Föresten, min vän Anita fyller också år idag, tror jag!
Får testa och se vad som händer om jag säger "grattis på födelsedagen" när vi möts här uppe i backen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar