onsdag 5 juni 2013

ETT MÄRKLIGT LUGN!


Ingen satt vid desken, endast musiken hördes från högtalarna, som vanligt!
Inkäckningsblippet ekade bland tomma skohyllor!
Jag gick i strumplästen till omklädningsrummet och sneglade åt vänster när jag passerade träningshallen, inte en själ syntes till.

Var är alla?

Detta har aldrig hänt, att jag har hela Friskis & Svettis helt för mig själv!
Väl ute bland redskapen kände jag mig plötsligt vilsen och som om jag hamnat helt fel, nästan så att jag smög mig fram som en tjuv om natten.
Alla redskapen låg prydligt på rätt plats, till och med hantlarna låg i rätt ordning.
Märkligt!!!
Klockan var redan runt fyrasnåret och då brukar det vara fullt ös här inne.

Nå, det trillade in ett par unga vältränade män efter ett tag, men lugnet kvarstod!
Musiken som strömmade ut var inte heller som vanlig, utan skön, lite melankolisk, precis som stämningen inne i lokalen. Mina fem killar där inne stönade alldeles lagom mycket.
Helt lugnt!

Två timmar senare gick jag nöjd och belåten hem, fortfarande med det där märkliga lugnet inom mig...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar