onsdag 12 mars 2014

EN TRIPP TILL SÖDERTÄLJE



Jag och min kompis Mia åkte till Södertälje idag. Mia hade ett ärende beträffande sina hörapparater och undrade om jag hade lust att följa med. Självklart!
Södertälje är och var ju en vit fläck på Sverigekartan för mig och vädret var lovande för lite shopping.
Shopping, sa hon shopping???
Gunsan handlar väl aldrig något?
Nä, just det och det blev nästan inget heller, bara en liten singelblomvas i glas på loppis à 10:-.
Galleriorna lockade utmed gågatan och visst råkade jag slinka in i t e x Kringlan, men kom ut igen lika tomhänt "Precis som vanligt".

Men vi lyxade till med lunchen alldeles strax bredvid här där jag står.
Caesars American & Italian Kitchen.
Skaldjurspanna 95:-
1 st mellanöl 44:-
inkl. salladsbuffè och kaffe.
Mätta som få stapplade vi åter till bilen.

Innan det var dags att börja hemfärden tog vi en stickare upp till Torekällberget och tvärkikade. Som ett mini"Skansen", eller "Gamlia" som vi har uppe i Umeå.
Det är inte klokt vad jag har det bra nu, men va fasiken, det har jag väl ändå gjort mig förtjänt av.
Så måste jag börja intala mig själv i alla fall.
Är jag egoistisk nu som säger så?

Jag fick köra hem, efter att vi stannade efter vägen och jag kutade in bakom några lastbilar och baracker och lätta på trycket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar