måndag 3 mars 2014

NU TAR VI DET FRÅN BÖRJAN


Jo så här är det ju, jag hade en tid på Karolinska i Huddinge idag, röntgen närmare bestämt!
Syreupptagningen i mina lungor är inte helt till belåtenhet enligt min senaste spriometri.


Avfärd med pendeln mot Flemmingsberg 10:55, beräknad ankomst 12:15, röntgentid 13:00.
Jag vill alltid vara ute i god tid, hatar att stressa.
Jag sitter hellre och kopplar av en stund och bara tittar på folk, än att ha andan i halsen.
Härligt, jag fick komma in några minuter tidigare dessutom. Andas in allt du kan och håll andan, x 3, töm lungorna helt och håll andan, x 2, dator var avklarad inom 5 minuter.

Så redan strax efter 13:00 beställde jag min favoritlunch på sjukhusbistron, laxpudding med skirat smör och massor av sallad och avslutade med en kaffe.


Precis när jag var mätt och belåten och höll på att krångla på mig dunkappan, ja då spelades "Somebody" i min mobil! Hemligt nummer!
Vilken tur, det var min reumatenläkare som ringde!
Hon berättade om provsvaren från sist och jag fick ua på alla utom det där "röda strecket" igen.
MEN, det hade blivit något kortare!

Hon ville däremot att jag skulle lämna ytterligare ett blodprov, ett genetiskt test.
"Det kan hända att du har en genetisk defekt på din lever, som vi vill utreda närmare".
Nu börjar det hända något.
Hon ville att jag skulle komma och lämna det provet på deras lab snarast.
Jag berättade att jag är i huset just nu och kunde komma inom bara några minuter.
"Toppen, vi står och väntar på dig där!"

Därav Trisslotten!
För hur sannolikt är det att man är på precis rätt plats vid rätt tillfälle?
Nästan aldrig!
Vinst, 90:- x 3!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar