söndag 9 mars 2014

VI HAR ETT RESULTAT!!!

Melodifestivalen 1990 - Melodi nr 2 - En sensation - Peter Jöback



Då var det avgjort igen, vem vann och får resa till Danmark och representera Sverige i Eurovision Song Contest 2014.
Sanne Nielsen, med Undo!

Segertippad och lite ÄNTLIGEN efter att ha deltagit sex gånger tidigare! En gammal schlagerräv, endast 29 år gammal!

Men nu till de som kommit bland de sista och fått lämnat tävlingen med svansen mellan benen.
Och då kommer jag osökt att tänka på Anton Ewald som igår kom på sista plats med endast 18 poäng mot Sannas 212.
Jag brukar sällan och aldrig sälla mig till kritikerskaran, men den här gången kan jag inte låta bli. Och min kritik är någon helt annan än den jag läst hittills i olika media, forum och sociala media.

Men herregud, killen är 20 år gammal och är grön som en vårknopp i dessa sammanhang. Självklar har han inte röst, scenvana och erfarenhet som man kan vänta av en schlagerräv.
Men min skarpaste kritik vill jag ge de som skrivit om han läppar typ, "har han botox? Babyface, Alltför sminkad och puder, han ser så tillgjord ut" m m!!!
Alltså detta ska vara en musiktävling, fast av princip kan man inte tävla i musik anser jag.
Men att gå in på personligheter, utseende och okunskap, då går kritikerna alltför långt.

Alltså killen har en LKG=, läpp, käk och gomspalt. Han ska inte behöva kritiseras för sitt "lyte" som man sa förr i tiden.

Ytterligare "kändisar som har LKG-spalt är vår nya Kalla fakta programledaren Jenny Alvensjö, en mycket begåvad och strong kvinna.

Dessutom har vi stylisten och inredaren Lulu Carter, också känd från tv och mycket begåvad inom sitt gebit.
Låt unga Anton få bli lite torr bakom öronen i lugn och ro.

För precis så där var det för Peter Jöback för exakt 24 år sedan, när han blev sågad vid fotknölarna efter att ha kommit på näst sista plats som artonåring och som någon skrev i en recension. "Skänk en tanke till Peter Jöback på "Menlösa barns dag".
Om man tittar i backspegeln så ser man att han inte knäcktes av den traumatiska händelsen, utan såg det som en utmaning och nu har han fått revansch med råge, som förra året t o m hade han huvudrollen som The Phantom på Majestic theatre, Broadway, New York. Och listan kan göras hur lång som helst före det. Och det slutar inte här!

Vad man lär sig av detta.
Jo, man ska aldrig döma ut någon i förväg och i synnerhet vara försiktig med hur och vad man säger om någon, det kan skada mer än det var tänkt och man vet aldrig hur stark vederbörande är att trots sågning, ändå orka fortsätta och landa med båda fötterna på jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar