måndag 31 mars 2014

RÄDDARE I NÖDEN!



Efter gårdagens insikt, gör jag en helomvändning!
Åtminstone för idag.
Gluten och laktosintolerant som jag är, men ändå människa.
Ibland kan jag bli så där himla sugen på onyttigheter, som "MÄNNISKOR SOM DU OCH JAG".

Jag går inte på gymmet och äter onyttigt, skräp, halvfabrikat, gluten och laktosstinn snabblunch, direkt vid diskbänken medan den ena efter den andra våfflan gräddas här strax bredvid.
ag vet, jag kommer att få fan för det här, kanske redan om en timma eller två.
Snabba kolhydrater som gör att jag somnar i soffan och senare idag kanske jag får tillbringa onödigt lång tid och alltför ofta på min alldeles egna bekvämlighetsinrättning.
Och medan jag sitter där kommer jag som vanligt när jag gjort mig själv illa, tänka, är huvudet dumt får kroppen lida.

Men jag är ju trots allt bara en vanlig människa som kan bli så där otroligt sugen på våfflor.

Okej, mjölken är laktosfri!
Bra där gunsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar