tisdag 1 april 2014

APRIL APRIL!


Jaha, ska hon luras nu, eller?
Nä då, inte alls!
Jag ska berätta om hur en alldeles förskräcklig förmiddag, ångestattacker, så jag knappt kunde andas, vändes till en riktigt trevlig tripp ut till Muskö med kompis Mia.

Jag suckade och packade ryggsäcken med träningskläder, men tänkte, jag ringer Mia och hör med henne om hon vill följa med som "en gratis kompis den här veckan på Friskis & Svettis". Men det samtalet slutade med att jag tömde ryggsäcken och förberedde en matsäck istället.
En timma senare kom Mia och hämtade mig och iväg det bar till okända mål.

Efter ett snabbt beslut var vi på väg ut till Muskö.
Vägen från fastlandet till Muskö går under vattnet genom den 3 km långa Muskötunneln som invigdes 1964.
Det droppade lite från tunnelväggarna, som påminde oss om att vi var långt under vattenytan i den långa trånga tunneln.

När vi väl såg dagens ljus igen snirklade vi runt på öns alla småvägar i jakt på den perfekta picknikplatsen.

Vädret var väl inte det bästa, men skapligt ändå mellan hagelskurar och regndroppar. Men skam den som ger sig!

En liten promenad lockade också innan vi begav oss hem igen.
En fin dag med en fin kompis!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar