söndag 13 april 2014

SNART ÄR DET PÅSK


Och idag tänkte jag plocka fram allt mitt påskpynt.
Men först storstädade jag min lägenhet, för att plocka fram påskpyntet kunde väl inte vara någon big deal.
Det är ju fjärde påsken sedan jag flyttade hit ner, så lite ordning har jag väl.
Ungefär som med mitt julpynt, det ligger ju "precis som vanligt" i den där stora flyttkartongbruna lådan i klädkammaren.

Efter tre och en halvtimmas städande, med en liten lunchpaus mitt på hållet och avslutade med en mugg kaffe, började så jakten på påsken.
Det var nu jag började inse att, jag för det första inte har firat påsken här mer än i fjol.
Första påsken reste jag ju till jäntan i Umeå.
Påsken 2012 var jag ju i London för första gången i mitt liv och anledningen var ju att Peter Jöback spelade The Phantom på Her Majestys’s Theatre i London.
Tyvärr är minnet skralt vad beträffande vad som hände i fjol, mer än att det inte hände något alls av värde att minnas tydligen.
Jag har precis kollat tillbaka i bloggen och konstaterar att påsken var tidig i fjol, det var vackert väder och jag hade påskfjädrar i hallen.

Och efter ett letande, klättrande och krälande i lådor och skåp, hittade jag endast den här påsktuppen, ett salt och pepparkarl som hör ihop med tuppen som jag hade med mig från Umeå. Resten är nyinköp under åren *asgarv*.
Undra om jag ska investera på ICA på torsdag, då får jag väl pension, hoppas jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar