söndag 27 april 2014

SPÄNNINGEN ÄR OLIDLIG!!!


Jag hoppas fortfarande på att det ska hända!
Sist var utfallet tre nya lotter igen, som i sin tur gav ytterligare två nya.
Ja, så här kan jag hålla på hur länge som helst, i väntan på den stora vinsten.
Nämen skämt åtsido, men nog vore det alldeles underbar att få en tryggad ålderdom och ha en redig pensionsförsäkring i form av en storvinst på triss.
Men nu ska gamle gunsan vara realist och inse att det händer inte mig.
Alltså, jag vet inte om jag vågar skrapa de här sista lotterna och falla tillbaka i fattigdom och armod.
Ty, så länge de ligger där oskrapade, så är jag fortfarande en potentiell miljonär.

Tänk storsint nu gunsan, du har redan vunnit högsta vinsten!
Du har ett förstahandskontrakt på en hyresrätt här i Nynäshamn.
Jag har fortfarande skaplig kontroll över mitt mående och livssituation.
Och framför allt Sofia mår, mot alla dos, skapligt!
Och vad beträffande Erik, så finns han med mig hela tiden och lägger sin hand på en av mina, för dagen, lämplig axel, djävulen eller ängeln.
I fredags var det ängeln, därav trisslotten igår!
Nä, nu skrapar jag dom!

En timma senare!
Nix pix, jag blev inte miljonär den här gången heller, inte ens en lott till!
Jag ska hållas på mattan, annars stor risk för utsvävningar, som tex en spontan utlandsresa, eller lite shopping i någon av våra lokala butiker, eller ett par nya bekväma skor kanske.
Drömmarna håller mig vid liv, för snart händer det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar