tisdag 22 april 2014

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!


Påsken är äntligen slut, en sådan där familjehelg som det ställs krav på oss att vi ska umgås, äta och dricka gått och pyntat nu igen.
Jag gillar vanlig vardag bäst ändå, när allt är "precis som vanligt"!

Dagen började onödigt tidigt, lugnt med DN och morgonfika.
Av en händelse råkade jag även sitta med min läsplatta och hamnade på Kulturhuset Stadsteatern Stockholms hemsida, bara av nyfikenhet.
Det är så kul att se att det nästan till 100% är fullbokat till Sweeney Todd nämligen.
Men till min förvåning så fanns det tre platser kvar till sista föreställningen den 30/4, varav en var längst fram, nästan mitt på raden.
Jag har naturligtvis en biljett till den kvällen, men långt upp på höger balkong.
Jag är nu ägare av två biljetter till Sweeney Todd, sista föreställningen och därmed är en till salu, den uppe på balkongen, något rabatterad!

Glad och nöjd, packade jag ryggan med träningskitt och begav mig ner mot centrum för att hämta ut lite mediciner på apoteket.
Gick sedan ner till hamnen och satte mig och njöt i solen med fortfarande ett litet leende på läpparna, efter morgonens kap hos Stadsteatern.

Där jag satt, fick jag besök av en and, som ganska direkt insåg att jag inte hade något att bjuda på, utan vända mig ryggen och försvann igen.


Då ringde min mobil, eller rättare sagt spelades "Somebody".
Hemligt nummer!
Hmmm!
Det var från Reumaten Huddinge och jag fick ÄNTLIGEN ett glädjande besked från det senaste
leverprovet, "det ser helt normalt ut, helt normala levervärden"! Gud va jag blev glad! I sex månader har jag varit orolig över det där röda strecket på dataskärmen, som tydde på att jag hade för höga levervärden. En genetisk avvikelse fick jag veta för en månad sedan och att jag bör vara extra aktsam med kosttillskott och alkohol i synnerhet.
Så nu har jag levt i celibat i ett halvår för att rensa levern på en massa skit.
Jag lyckades!!!
Där och då, bestämde jag mig för att gå och lösa in en trisslott som har legat och bränt i plånboken sedan nyåret.
3x90:-, alltså 3 nya lotter.
Stoppade ner dom oskrapade i plånkan och gick till gymmet.
Tre timmar senare hemma, skrapade jag fram ytterligare 3 lotter.


Och när det ändå flöt på så bra, passade jag på att boka flyget till Oslo i sommar
En helt vanlig och lyckosam dag, när det plötsligt hände!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar