lördag 19 april 2014

PÅSKAFTON



Nå gamla gunsan, vad gjorde du idag då, fjärde påskaftonen i ditt nya kapitel?

Jo jag var till storasysters kolonilott och käkade Påsklunch!
Vi var där alla tre tjejerna/tanterna samt deras gubbar, så jag var det där femte hjulet igen, "precis som vanligt".
Men jag börjar vara van det nu!
Strålande sol och god mat, knytkalas på verandan i över sex timmar, så nu har jag väl tankat D-vitaminer så det räcker och blir över.

Den ensamma lilla styvmorsviolen hittade jag där i gräsmattan och såg den som ett symboliskt tecken, att systrarna Person från Nyland, Ångermanland, var samlade för första gången på evigheter, just en påskafton. Ty, Styvmorsviolen är Ångermanlands landskapsblomma.
Visst är det väl ovanligt tidigt förresten att den redan blommar?
"Ur led är tiden"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar