torsdag 3 april 2014

KUNGSTRÄDGÅRDEN



En spontan tripp upp till storstan, där jag mötte upp lillasyrran lagom till lunch.
Attans va kallt det var i huvudstaden!
När jag lämnade Nynäshamn, sken solen och det var riktigt varm och skön där jag stod och väntade på pendeln, lutande mot en av väntkurarna på läsidan.

Men som sagt när jag anlände Stockholm en timma senare, bet det ordentligt om kinderna.


Hungriga systrar möttes på Hötorgshallens Kajsas Fisk och beställde in varsin Kajsas fisksoppa och ett glas vitt vin, ja, det var ju en lite festligare torsdagslunch, därav vinet.


Mätta och belåtna vandrade vi vidare till nästa vattenhål, som blev Barcelona Tapas Bar, mitt middagshak inför Sweeney Todd-föreställningarna på Stockholms stadsteater, som ligger väg i väg.
Ja, där inne tog vi en öl och kaffe innan vi gick till Kungsträdgården i snålblåsten.
Och där blommade det, men bara mycket sparsamt ännu, ty det är ju alldeles för tidigt egentligen.
Körsbärsblommornas dag infaller inte förrän den 26 april i år.

Sedan somnade vi på pendeln hem igen!
Det är tufft att flanera i storstan!
*LER*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar