måndag 14 april 2014

EN ANDRA CHANS



Mitt andra hem! Nä jag bara skojar, men noga räknat tillbringar jag 4 timmar inom dessa dörrar varje vecka.
När jag kommer innanför dörren släpper jag allt och bara botaniserar runt bland redskapen, allt i min egen takt och till egen musik.
Egentligen tänker jag inte på något särskilt heller under tiden, bara håller räkningen i takt till musiken.
Men idag när jag låg där på en av de där röda mattorna och stretchade efter ännu ett otroligt skönt pass, vaknade jag upp ur min mindfulness.
Jäsiken vad jag har det bra nu och vilken tur att jag har fått en andra chans, om än på bekostnad av en förlorad son, lämna min dotter och ett sprucket lång äktenskap. Ja, jag förändrade hela min tillvaro och jag tar verkligen chansen.
I mitt förra liv fanns det ingen tid och möjlighet till egentid och egenvård i synnerhet.

Idag gick jag först ner till Karolinska provtagningsenheten, "precis som vanligt". "Hej, är du här nu igen?" typ!

Sedan gick jag ner till hamnen och köpte min första mjukglass i våffla, käkade den på Havstrappan, somnade en stund i solen och sedan vandrade jag vidare till gymmet.
En bra dag och jag har investerat i mig själv ännu en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar