måndag 7 april 2014

MYSDAG, ELLER EN OVANLIGT LAT DAG


Jag har ju kunnat säga att jag har varit jätteduktig, typ, långpromenad i spöregnet, eller ännu ett tvåtimmars pass på Friskis och Svettis, men i ärlighetens namn har jag inte gjort nada.
Och som lax på löken, råkade jag vakna alldeles onödigt tidigt, ungefär när Tilde de Paula och Peter Jihde var i sminket tv4 huset.
Dom går i sändning 05:50 och då satt jag med färdigt te, macka, proviva och uppslagen DN redan.
Alldeles onödigt!
Och på den vägen blev det idag!
Bäddade, bara så pass.
Borstat tänderna.
Blötte ansiktet.
Smörjde in detsamma.
Drog en hårborste genom håret.
Har gått i mysdress hela dagen, med nattsärken under.
Och nu är det snart dags att gå i säng igen och krama kudden!
I morgon kommer det en ny dag med nya möjligheter, som man säger så klyschigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar