söndag 30 mars 2014

DAGENS INSIKT!


Gårdagens fönsterputs och morgondagens utsikt!

Nämen alltså, när blev det så här, att jag inte kan portionera med krafterna, att alltid tro att det måste vara så himla ordning och redan på allt, inte slarva, gör så gott du kan och lite till!
Som om det var någon som brydde sig, det är ju bara jag som mår dåligt av pressen och kraven som jag själv lägger på mig.

Att jag har en osynlig agenda, där bara jag kan läsa vad jag borde göra, hur ofta och hur noga.
Och tänk, så tror jag att det alltid har varit!
Tvärputsa inte fönstren utan tokputsa fönstren, plus runtom på alla ytor och vinklar och vrår, duscha växter och fixa med gardiner.

Fyra timmar senare och helt slut av att ha putsat fönster i en tvåa.....???

Men nu sitter jag nöjd och belåten över att jag har varit "duktig" igen.
IDIOT!

Träningsvärken från Friskis och Svettis i fredags byttes ut av träningsvärken av allt klättrande och putsande igår.

Som om det var någon som brydde sig, det är ju bara jag som har ont i sätesmusklerna, biceps och triceps.
Som ännu ett träningspass på gymmet!

Och mitt i allt tänker jag på att en fyrabarnspappa har dödats i fotbollsbråk. Detta är ju för fan bedrövligt.
Lägg ner Svensk fotboll.
Sport ska förbrödra, tänker man, men nu är det den andra som dödats i direkt anslutning till fotboll. Skämmes tamefan!!!

NU RÄCKER DET!

Nu är allt ljus välkommet in igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar