onsdag 6 augusti 2014

1:a AUGUSTI


Vaknar tidig fredag morgon i x-ets säng, alltså, han sov på soffan,"precis som vanligt"!
Kommenderar honom att gå och boka tvättstugan! Tänk att man ska måsta säga till om allting fortfarande, fast jag inte har någon anledning alls numera. Det går inte att få gamla hundar att sitta, det är så sant som det är sagt.
Men jag får väl sätta det på mitt curlingkonto, det är helt enkelt mitt fel, som inte ställde några krav då det begav sig. "Det är mitt fel"
Nå, vi, fan där ser du, jag säger vi, fast det egentligen bara handlar om han!
Han fick en tvättid från 07:00-17:00, så det var bara att sätta igång!
Under tiden maskinerna tvättade, dammsög jag och sprang i skytteltrafik emellan fram till klockan 15:00, då jag skyndade mig till Soffipropp som väntade mig för kvällen och natten.


Och när dagen ändå handlade om tvätt och fräscha vindar, så kom det ett välbehövligt och efterlängtat åskväder och skyfall, precis som på beställning och jag hann precis bära in mitt lilla barnbarn kaninen Electra, som bor ute på balkongen sommartid. Men som lika snabbt som regnet och åskan kom, försvann det i horisonten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar