fredag 29 augusti 2014

OCH PLÖTSLIGT VAR DEN BORTA!


Skogsdungen, som jag ofta genat genom, på min väg hem dagtid!
Det var tydligen länge sedan jag var ute på promenad och just den här vägen i synnerhet, förbi Järnvägsmuseumet och vägen ner till badet.
Jag har ramlat ner i mitt livs värsta skov, tröttheten har helt tagit överhand och sömnbehovet går inte att fylla ens med minst tio timmars sömn under natten plus eftermiddagsluren i soffan.
De senaste dagarna har jag endast provianterat på ICA strax härintill.

Men åter till avverkningen!
Imponerande hur mannen inne i hytten manövrerade sitt fordon och spakarna. Jag stannade till och kollade på hans färd över stubbar och stenar med fullastat flak och sedan lastade av allt på uppläggningsplatsen, med endast några få kommandon på en panel i hytten.
Resultat!
Det kommer att bli mycket trevligare att promenera här förbi under sena, mörka höst och vinterkvällar framöver. Ty det var här jag ofta smålubbade förbi och höll en nyckel krampaktigt mellan fingrarna som i självförsvar, utifallatt!
Härligt med öppenhet och föryngring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar