torsdag 7 augusti 2014

LÖRDAGSKVÄLL 2 AUGUSTI



Sofia sitter i sängen och spelar spel på sin platta, nöjd och belåten och jag sitter och slötittar på tv:n!
Inget känns intressant, så jag sträcker mig efter hennes gamla fotoalbum som jag ställde i ordning åt henne för en evighet sedan, åtminstone känns det så nu när jag ser bilderna och overkligt att vi har varit med om detta och överlevt både kroppsligt och själsligt!

Första mötet på Sri Lanka.
Några bilder från barnhemmet och från vår tid i väntan på att få resa hem.

Lyckligt ovetande!

Men två månades efter hemkomsten började den tuffaste resan,
resan att övervinna sjukdom och lidande!
När det konstateras att hon har en hjärntumör som olyckligtvis ligger under fem kotor i ryggen, Ependymom!
Resan för hela familjen men i synnerhet för Sofia, som ska försöka knyta ann till sin nya familj, mamma, pappa och storebror.
Förstår inte vad vi säger, allt är nytt och till på köpet tar vi henne till sjukhuset, där hon utsätts för helvetets alla hemskheter.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar