onsdag 6 augusti 2014

RESUMÈ FRÅN 31 JULI!


Tidig morgon torsdag 31/7!

Sitter på planet på väg upp till Umeå.
Sofia och Stickan/x-et väntar mig däruppe!
Ska sova hos Soffioropp några nätter och dessutom ska hon och jag uppvakta Stickan på hans 70-års dag.
Presenter och tårtingredienser samt fikabröd inhandlat, så det är bara att vispa, bygga och balansera allt över gatan till honom.

Jag anländer Umeå 09:30, tar flygbussen in till centrum, släpar med mig min gigantiska chockrosa resväska i en timma ungefär, ut och in i nyvaknade butiker, där lugnet fortfarande råder.
Sedan fixar jag mig ett nytt busskort och tar mig vidare upp till Sofia.
Jag hänger med henne och assistenten några timmar och käkar min medhavda lunch, som jag plockade ihop nere i stan.


Senare på eftermiddagen, gick jag över till Stickan, där jag skulle tillbringa min första natt i Umeå. Vi satt ute vid grillringen till långt in på kvällen, som till min stora glädje fortfarande är skapligt ljus här uppe, fast vi redan har kommit oss in i månadsskiftet juli/augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar