onsdag 30 juli 2014

PROVA PÅ YOGA


Ska jag, eller inte, gå på det där "Prova på Yoga" som jag såg på Facebook i gårkväll?

Värmen var redan tidigt på morgonen tryckande, näst intill kvävande, likt åskvärme!
Klassen skulle börja REDAN 10:30, okristligt tidigt!
Regn var väntad till ca 14:00, så jag skulle hinna dit, köra den lovade 75 minuter långa yogaklassen, sedan fortsätta direkt därifrån in till centrum och proviantera på den systemiska butiken. Jag har ju ändå ryggsäcken att packa i!
Nu låter det som om jag skulle köpa mycket alkohol, men icke sa Nicke, bara till husbehov!

Jomenvisst, jag kom i god tid till Friskis & Svettis och mötte en något äldre, korpulent dam som också skulle testa Yoga. "Det kan ju inte vara så ansträngande" sa damen!
Nja, jag vet inte det, sa jag, av erfarenhet, sedan jag hösten -09 idkade Yoga på IKSU i Umeå en säsong.
Yoga kategoriseras från 1-3 och vår ledare, som förövrigt var en utmärkt duktig tjej från Östersund som var på besök i Nynäshamn, var en Yoga-2 ledare.
Jag hamnade i frontledet och kunde se damen i spegeln, strax bakom mig!
Om jag säger så här, hon hängde inte med alls!
Jag har förövrigt aldrig tidigare känt en svettdroppen rinna ner från hårfästet, sakta ner mellan ögonen, ta riktning vänster och rinna ner i ögat. Jäsikten vad svett svider när den blandas med, fåfänga jag, mascara!

När vi låg där på rygg, de sista skälvande minuterna av passet och hade avslappning, DÅ brakade åskan lös och himlen öppnade sig!
Nöden har ingen lag, jag ringde efter skjuts! Lillasyster kom och hämtade mig och skjutsade mig till systemiska butiken och sedan hem igen!
En helt "vanlig dag" kan man tycka, men ingen dag är den andra lik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar