söndag 27 juli 2014

I VÄNTAN PÅ REGNET



Och tillslut kom det och det med råge!
Uppfriskande, välbehövligt och svalkande för både kropp och själ!

Men innan dess!
Vaknade upp, som vanligt kladdig och med alltför dålig sömn på grund av ännu en natt med tropisk värme.
Knäna böj, krasch och knaster, för att plocka upp DN som ligger alldeles innanför dörren.
Rättar till trosorna som fastnat i rumpan, kastar en snabb blick i spegeln på väggen i hallen och förfäras av den inte alltför muntra anblicken och går vidare mot köket, vickar igen persiennen i fönstret eftersom jag inte har något på överkroppen.
Fixar en rejäl mugg kaffe, en lingongrova med ett tjockt lager räkost på och ett glas Proviva.
Till min förvåning ser jag att det är mulet ute, när jag öppnar balkongdörren för att släppa in lite luft.
Men värmen är redan, trots molnen, bedövande och inte en minsta vindpust.

Idag kommer det att hända, regnet och åskan!

Jag läser DN samtidigt som jag fikar och hamnade på familjesidorna och Dödsfall i synnerhet, det har blivit allt vanligare på sista tiden.
Kan tyckas märkligt, för jag känner ju ingen i 08-området som kan tänkas ha dött, men jag kollar födelseåret på de avlidna och inser att det är många i min åldersgrupp som står på tur nu. För att sedan glädjas åt att jag just idag har klivit upp igen för egen maskin. Tjhhoooo!!!

Men varför vara alltför övermodig?
Så därför, eftersom jag förstår att det ska börja regna, rusar iväg och bokar en tvättstuga!
Jag ska ju inom kort resa upp till Umeå igen och jag vill ju som alltid ha fixat och trixat här hemma innan jag lämnar Mitt Mysiga Krypin, utifallatt flyget störtar och jag går hädan.
Kan ju inte lämna skiten efter mig, någon ordning får det väl ändå vara, jag menar, utifallatt!

Och mycket riktigt, regnet kom och gud va det var skönt, om ändå bara för en kort stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar