lördag 19 juli 2014

MUSIKQUIZ OCH ALLSÅNG


Varför inte avsluta den här veckan med ännu mer musik, den här gången på hemmaplan, ute på koloniområdet Kalvö endast en lagom cykeltur bort, när sommarkvällen lockar och balkongmyset överröstas av brölande vuxna och skrikande skitungar ute på gården och lekparken strax utanför. För egentligen hade tänkt sitta hemma och bara njuta av, ja just det, att bara vara hemma!
Läste klart boken "Ett Ufo gör entrè" av Jonas Gardell.
Gud va han skriver bra förresten, han berör och rör vid hjärtat och smärtan och sätter ord på det omöjliga!
Käkade en bit mat och tänkte sedan njuta av kvällsolen hemmavid på balkongen, som gick av intet, pga.........

Så därför, utan direkt betänketid sadlade jag min bicycle, lagade ett litet missöde med silvertejp och begav mig.

Kom precis lagom fram till ett soligt och välkomnande Kalvö, musikquiz och efterföljande allsång.
Som arrangerats av två gamla SHIVERS-medlemmar, Per "Pirre" Malmsten, förövrigt storasysters man, min svåger, samt Terje Cambrand. En liten lapsus, SHIVERS vann Nalens popbandstävling 1966, bra att veta för alla poppbandsnördar och onödigt-vetande-nördar.

Eftersom jag hade glömt mina cykellysen hemma, blev jag illa tvungen att fara hem innan mörkrets inbrott, som här nere i 08-land infaller redan någon gång mellan 22:00-22:30.
Jag hann precis!
Det blev en trevlig kväll med mycket sång, skratt och värme.

Musik skall byggas utav glädje
av glädje bygger man musik.
Musik, det får ni ändå medge
gör glädjen ännu mera glädjerik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar