söndag 20 juli 2014

KNAPPT ETT MOLN PÅ HIMLEN


Men vad hände i huset mittemot?

På badstranden!
Där går dom, grannen mittemot och hennes boyfriend, de satt på balkonge på förmiddagen, i badkläder!
Jag satt också på min balkong i förmiddagsskuggan och käkade en tallrik havrefras med kylskåpskall mjölk, därför råkade jag observera dem, bara lite flyktigt.

Nu kommer de upp från vattnet och sätter sig på sin gemensamma filt och jag fortsätter mitt lyssnande på "Sommar" och skänker dem inte en endaste tanke mer, möjligtvis att, jaha dom gick hit ner också!
Vid tretiden, råkar jag se att dom håller på att packa sitt tillfälliga bohag och mödosamt, ty det är otroligt varmt och traskar hemåt.
Jag ligger kvar en liten stund till, men måste kapitulera och packa även jag, i den obarmhärtiga värmen.
När jag kommer hem är det tack o lov fortfarande skugga på min balkong, så jag sätter mig ner där en liten stund med en mugg kaffe och pustar ut.
Då ser jag att balkongdörren är öppen i lägenheten mittemot och att de tu sitter där ute nu igen och fortfarande i badkläder, precis som jag, också i skuggan.

Efter någon timma eller så, så är dom borta från balkongen och jag fantiserar om att de kanske gick in och tog sig ett eftermiddagsnyp innan det är dags att fixa något ätbart, eftersom balkongdörren fortfarande är öppen.

Strax före sextiden, ser jag att boyfrienden, med snabba steg beger sig iväg, mot pendeltåget må hända!
Men efter det har jag inte sett till henne, inte heller att balkongdörren har stängts, hon gick liksom upp i rök!
Det var tydligen inte bara på stranden det var hett idag, utan även inne hos grannen mittemot.

Nu när jag publicerar detta inlägg är klockan 20:00 och nu är dörren stängd,
Hon lever!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar