fredag 22 augusti 2014

PRECIS SOM VANLIGT, FÖRSTA PARKETT!


Rumbadagarna har bytt namn till Rumba by night!

Apropå, by night!
Det blev sent igår, eller tidigt i morse kanske jag ska säga!
Jag blev bjuden på surströmming i går på Surströmmingspremiären hos min lillasyster, 5 minuters promenad härifrån.
Jäsiken va gott, med dessa små jästa firrar, mandelpotatis, finhackad rödlök och en klick Crème fraîche! En liten klar en/nubbe som klarade strupen och Landsort Lager i glasen.
Mitt bidrag till snapsvisor/lyriken runt bordet!
"Huddinge, Tullinge, Tumba, nästa Järna"!
Så långt väl, gott och gemytligt!
Men sen!
Sen blev det sent, ty syster och jag fortsatten att tala om tankar om livet, då, nu och framtiden, den som vi inte vet något om och inte ska ta ut i förskott eller oroa oss över.
Men nu kryper jag till kojs och hoppas att det inte blir alltför ståhejigt här ute i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar