tisdag 17 februari 2015

FETTISDAG!



Fem år sedan jag sist käkade semlan tillsammans med mina gamla arbetskompisar uppe i Umeå.
Vi hade ju som tradition att alla samlades uppe på kaffet på 9:an där det flödade av semlor och kaffe som ledningen för Tandläkarhögskolan bjöd på, flått värre, en semla och en mugg kaffe varje år!

För min del fick semlan vara idag, eftersom jag tjuvstartade igår!
Storasyster hade födelsedag igår nämligen och istället för tårta så bjöds det på riktigt goda, tror jag, semlor från Müllers Bageri och Konditori
Fredsgatan 13
149 30 Nynäshamn.

Lite sugen på att få tag på en sån här wrapsemla.

Den nya semlan är utformad som en wrap i stället för ett klassisk bulle. Eftersom jag är skapligt avhållsam till bulla/vetemjöl, men ändå vill ha mandelmassan och grädden i stora lass.

Men som barn älskade jag hetvägg, är nästa uppväxt på den varianten, helst alldeles ensam i köket så ingen såg hur mycket socker jag strödde över, eller att ingen behövde sucka över mitt slaskande och sörplande och kommentera mitt bordskick.

Jag rumsterade i den gemensamma tvättstuga istället idag, nytta, kombo motion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar