onsdag 4 februari 2015

FÖLJ MED MIG RUNT RINGVÄGEN


Jag är verkligen förvånad över att jag tog mig runt idag, det var ju så länge sedan sist och formen har ju inte varit på topp den senaste tiden, alltså hälsan, inte den yttre formen, den är väl som vanligt, tror jag, bryr mig inte så värst om den faktiskt, det finns viktigare former att ta hänsyn till i förkylnings och influensatider.
Ganska skönt när jag inte har något mål eller förväntan på mig själv om att prestera, utan bara gå och se vart det leder.

Vädret var det bästa tänkbara för en "walkabout"!
Med sällskap av mitt nyköpta album "Livet är en schlager" och en titt över axeln med jämna mellanrum av hänsyn till eventuella bakomvarande.

Vad jag menar, jo jag sjunger ju med i texterna "precis som vanligt" och nu har jag snart satt alla femton låtarna.

Men om vi låtsas att jag går omkring med dig, ja då rullar jag ihop lurarna, stänger av spelaren och stoppar undan mobilen å så surrar vi om livet,

kärleken och om vad som är viktigt och vad vi kan påverka.

( Jo du ser rätt, det är en räv upp i tallen,uppstoppad ska jag väl tillägga!)

Det vi inte kan påverka mular vi i en snödriva, kramar ihop en ordentlig snöboll och kastar iväg så långt det bara går!

Visst var det vackert och rogivande?!
Kropp och själ har fått näring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar